Zagospodarowanie terenu przestrzeni publicznej. Odpowiedź Pani architekt.


Miło mi zakomunikować, że po przesłaniu swoich uwag na adres poczty elektronicznej Architekta Miejskiego bardzo szybko otrzymałem odpowiedź, która wydaje mi się na tyle istotna, iż pozwolę sobie zacytować w całości.

Oto list, jaki otrzymałem od Pani Anity Chmielewskiej /Architekta Miejskiego/:

Witam
Dziękuję za rzeczowe uwagi.
Zgadzam się z Panem – mnie również odpowiada wersja z amfiteatrem.
Pojemność terenu przeznaczonego pod ten obiekt jak i forma samego obiektu liczę, że zostanie określona w drodze konkursu architektonicznego – do dyspozycji posiadamy obszar pomiędzy kładką a ob. Żeglugi Mazurskiej.
Strefa wypoczynkowa(plaża) zlokalizowana w sąsiedztwie ciągu pieszego, w postaci tarasów drewnianych i otoczeniu traw pozwoli na chwilowy wypoczynek jak przy każdej promenadzie tylko w postaci mniej tradycyjnej (jaką są ławki) a kolorowe betonowe leżanki w abstrakcyjnych formach będą zapewne ulubieńcami grup młodzieżowych.
Ścieżka rowerowa – zastosowanie nitów umożliwiło projektantom zachować kompozycję kolorystyczną całego terenu bez jej „zaburzania”, czy też „rozrywania” , wszystko stanowi jedność i jest niezaprzeczalnym atutem. Zgadzam się jednak ,że wprowadzenie bardziej jednoznacznej ścieżki rowerowej wyeliminuje przyszłe problemy w użytkowaniu.
Opracowana koncepcja dostosowuje się do projektu zagospodarowania Ekomariny, która przewiduje dostęp techniczny i zaopatrzenia do obiektów usługowych od strony parkingu zbiorczego zaś obsługa klienta odbywa się od strony ciągów pieszych.
Dojazdy do kei czy w postaci wózków, czy w innej formie, zgodnie z zasadami obowiązującymi w porcie, winien odbywać się w ramach tego samego szerokiego ciągu pieszego przy samym nabrzeżu, dostosowanego pod względem obciążeń. Parametry przestrzeni – wyznacznikiem jest tu odległość pomiędzy istniejącym budynkiem Ekomariny a betonowym nabrzeżem jeziora – nie pozwalają nam na wprowadzenie szeregu różnorodnych elementów rządzących się swoimi prawami – pozostaje wyjście kompromisowe.
Z uwagi na uwarunkowania lokalizacji i charakter miejsca („główny trakt pieszy witający gości u progu miasta od strony wody”) podstawową kwestią w wyborze nawierzchni była wodoprzepuszczalność i estetyka materiału. Nawierzchnia Terraway jest nawierzchnią zbliżoną w charakterze do posadzki wykonanej z kostki śrutowanej (jak na nowej ul. Warszawskiej) tylko bez spoin, co w sytuacji używania jakichkolwiek kółek jest atutem.
Uwagi Państwa przekazujemy architektom krajobrazu – projektantom w celu analizy i wprowadzenia niezbędnych korekt.
Pozdrawiam
Anita Chmielewska

PS. Otrzymałem także odpowiedź Pana Marcina Wójcika z WTI ws. ul. Moniuszki i al. Wojska Polskiego. Oczekuję jeszcze na stanowisko Zarządu Dróg Powiatowych w tej sprawie.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Kategoria. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.